Chaufförens årskrönika 2016

Tillbaka till Blogg

Chaufförens årskrönika 2016

Det fjärde året med Lusaskens TS flöt förbi utan särskilt mycket väsen. Vi körde på helt enkelt. Men 2017 blir det andra bullar. Chefen Kim har många idéer på lager. Och nu när alla mina böcker är klara kommer det bli lättare för mig att ge Luskaskens TS mer tid och hjärta. För att kompensera att vi varit så dåliga på att höra av oss på Facebook och hemsidan bjuder vi på lite berättelser från året här.

Årets chefsinsats:
Vid förra årsskiftet fick vi ändra alla turlistor eftersom veckorna skiftade plats. Chefen Kim slet i mellandagarna för att jag skulle ha alla lappar i ordning den första veckan i januari. Han gjorde en praktfull insats. Som grädde på moset la han in några extrasidor här och där för att sprida extra glädje på turen. Den här bilden mötte mig när jag kört halva turen i Kil. Behöver jag säga att jag skrattade en lååång stund? Han är för söt min lillebror…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Årets smartaste:
En dag när jag klev in i vår återvinningsbuss upptäckte jag att det satt en pinne från nackstödet till taket. Förundrad skickade jag ett sms till chefen med den här bilden och ett enda ord: Why???
Svaret kom utan dröjesmål: Den håller upp taket ta inte bort den
(Jag vågade trots det återbörda pinnen till skogen. Taket rasade inte in. Har en stark misstanke att Kims femåriga pinnälskande dotter är skyldig till takstödet.)

 

Årets lortigaste/blötaste: 
Under vårfloden kan man få oväntade utmaningar. Vi är så glada att få hjälpa både privatpersoner och företag att ta hand om återvinningen. Men ibland önskar jag att bussen var en båt. Eller att chefen gav mig fiskarstövlar. Fast än har ingen utmaning varit för stor. Man kanske blir lite blöt och lortig ibland, men det finns faktiskt dusch och tvättmaskin 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Årets framgångssaga:
För varje år får vi fler beställningar på kärltvätt. Så även 2016. Det är glädjande. Tyvärr kan vi inte erbjuda enskilda tvättar utanför Kristinehamn än, men kanske i framtiden?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Årets största:
Vår kära buss har en oanad uppsugningsförmåga. Ibland är det svårt att förstå hur mycket återvinning man kan pressa in i skåpet. Men det har hänt att jag har kommit till en kund och tvivlat på att bussen ska räcka till. Då handlar det oftast om svårvikta kartonger. Vi har en kärra att ta till, men det är ju lite fusk? I år har jag råkat ut för stora möbelkartonger två gånger. Bussen var rätt full redan innan. Jag tvivlade. Men skam den som ger sig. Allt går med lite muskelkraft och envishet. Än har jag inte blivit besegrad av stora kartonger. Och jag tänker inte bli det heller. Så det så.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Årets glädjefnatt:
Jag älskar mitt jobb. Visst kan det kännas jobbigt i mörker och kyla när fingrarna fryser och näsan rinner. Men det är ju bara tillfälligt. När vårsolen värmer och fåglarna kvittrar fylls jag alltid av tacksamhet och glädje över att få jobba utomhus i frihet med att hjälpa naturen.

 

 

 

 


Årets tröttaste:
Våra kunder är fantastiska på att lämna sina förpackningar till återvinning. Det märks särskilt på jul. Då blir det många extrasäckar med julpapper. Trots att man är ung och rask(!?) händer det att man ramlar in hos brorsan efter turen och ser ut så här. Då är det härligt att få en kopp kaffe i näven.

 

 

 

 


Årets onödigaste:

Det är svårt att undvika stenskott när man är  ute på vägarna hela tiden. Eftersom vi hade flera prickar på vindrutan bestämde Kim att vi skulle byta den i somras. Så nu har vi en jättefin och hel ruta. Eller hade. I måndags såg jag en konstig linje i hörnet vid passagerarsidan. Det såg ut som en vit mask. Jag stannade för att undersöka saken. Ingen mask. En spricka på väg att bana sig fram mitt i synfältet. Nej! (Nu hoppas vi att det duktiga folket på MK Rekond kan hjälpa oss att stoppa sprickan.)

 

 


Årets miljötänk: 

Vi försöker alltid tänka smart och miljövänligt. Bland annat återanvänder vi alltid de stora plastsäckarna vi använder till sortering i bussen. Alla bäckar små…

 

 

 

 

Årets tack:
Ni kunder är Luskasens TS bas. Varje år möts vi av många trevliga och snälla kommentarer. Jag är särskilt lyckligt lottad eftersom många av er kommer fram och pratar på turen. Men jag vidarebefordrar all er feedback till Kim också. Det betyder oerhört mycket att få uppskattning. Då gör det inget att stå ute och sortera i kylan eller svettas i det bastuvarma skåpet på sommaren. Så fortsätt ge oss feedback. Naturligtvis är det jättekul att få beröm, men vill också veta om ni ser något vi kan förbättra och utveckla. Hör av er. Tillsammans gör vi skillnad 🙂

Stort tack för 2016 – och varmt välkomna att fortsätta med oss under 2017!

Dela detta

Kommentarer (2)

  • Lena Svara

    Tycker att ni erbjuder en underbar tjänst och fixar glatt lite extra utmaningar emellanåt! Tack vare er svämmar inte soptunnan över och jag kan känna att jag inte är en sop-bov utan faktiskt lämnar till återvinning! Tack för ert strålande jobb!!!!

    1 januari, 2017 den 22:09
    • Lusaskens TS Svara

      Tack snälla! Vi är så glada att få förtroendet att hjälpa till 🙂

      2 januari, 2017 den 15:07

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Tillbaka till Blogg
Close

Begäran om min information

 
Close

Begäran om radering konto

Close

Begäran om radering information

Close

Allmän begäran/Förfrågan DSO